AnnieL

Här får ni följa mig och min sambos resa från det att vi träffades för första gången i Turkiet, förlovade oss till det att han flyttade hit till Sverige 2015. Här handlar det om allt möjligt från kulturkrockar, matlagning, resorna tillbaka till Turkiet och planer inför framtiden. helt enkelt en turkietblogg blandat med en svenskblogg.

What drama queen

Publicerad 2014-04-30 21:39:00 i Min vardag,

Alltså hur är era turkpojkvänner egentligen? Min känns som en liten " drama Queen" ibland.  Idag fick jag en mening skickad till mig på facebook efter att vi klarat av allt de där vanliga "hej, hur mår du?" och så vidare. Då skriver K till mig "I have some bad news for you". Bara det i en enda mening, min panik rusar och de flyger miljoner tankar genom huvudet på vad som kan har hänt dessutom tar de tid innan han svara på vad, vad är den dåliga nyheten? Känner hur paniken kryper i mig, hjärtat slår fortare, jag blir svettig och magen knyter sig.
 
Vet ni vad svaret blev sen då? Jo nämligen "mitt internet kommer inte funka igen förens den 16 maj". Vist är de ett litet (med betoning på litet) problem att han inte har internet hemma på ett tag. Men jisses jag trodde de skulle vara något så mycket värre. Så egentligen är jag en glad och nöjd tjej som trotts internetproblem fick prata med min fina turk länge idag.
 

Kommentarer

Postat av: Rebecka

Publicerad 2014-05-01 13:41:11

Hahaa åååh ja visst är min turk också sån! Skrattade högt när jag läste. Fast min är så dålig på engelska så det kan kanske vara mer att han inte vet hur han ska uttrycka sig :)

Svar: K har varit dålig på engelska men han går på kurs och har enligt mig blivit riktigt duktig om man jämför med tidigare :) Men när han skriver använder han ju google translet och de kan ju ställa till de en hel del :P
Annie

Postat av: Rebecka

Publicerad 2014-05-01 16:28:23

Vad roligt att han anstränger sig så! Lär du honom svenska också? :)
Hur gör du med turkiskan, kan du mycket? Har verkligen panik över att jag bara kan få ord och ska spendera hela sommaren där. Måste och vill lära mig!

Svar: Nja, vi tar en sak i taget :) Jag förstår mycket men vågar och kan inte prata själv. Men har lätt för att snappa upp nya ord och koppla ihop. Du kommer att lära dig och egentligen behöver du inte kunna så mycket, kroppsspråk funkar fantastiskt bra och de är det vi människor ändå kommunicera mest med :) Ks mamma pratade med mig och hans mormor är ännu värre jag förstod knappt ett ord och de är lite tråkigt att inte kunna hålla långa konversationer med dem men de är absolut inga svårigheter att kommunicera även om man inte snackar samma språk. Så tycker inte du behöver ha panik :)
Annie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela