AnnieL

Här får ni följa mig och min sambos resa från det att vi träffades för första gången i Turkiet, förlovade oss till det att han flyttade hit till Sverige 2015. Här handlar det om allt möjligt från kulturkrockar, matlagning, resorna tillbaka till Turkiet och planer inför framtiden. helt enkelt en turkietblogg blandat med en svenskblogg.

Inget varmvatten

Publicerad 2014-02-28 14:39:50 i Min vardag,

Jag är verkligen ingen person som gillar att klaga, men situationen i min lägenhet börja bli nästintill ohållbar. Då jag har nästintill obefintligt varmvatten. Det är hemskt om jag ska diska, vattnet blir bara ljummet och jag tycker inte disken blir ren. Värst är det om jag har använt min stekpanna, som igår stekte jag kyckling,, matfettet som sedan blir kvar i stekpannan de går inte att få bort om vattnet inte är tillräckligt varmt. Drar jag diskborsten på stekpannan så kladdar jag bara ut det istället för att faktiskt diska bort det. 
 
Men värst var de i början på veckan då jag skulle duscha, jag frös i duschen, vattnet blev aldrig tillräckligt varmt så igenom hela duschningen frös jag. Jag var alldeles knottrig och ville bara få de överstökat även om jag var tvungen att hinna bli ren också. Inte okej! Så nu måste jag höra av mig till min hyresvärld för nu orkar jag inte ha de såhär längre.
 
Massor med tummen ner för inget varmvatten

Kommentarer

Postat av: Cassandra

Publicerad 2014-02-28 17:05:18

Haha, kul! Mitt vatten i min karn blir alldeles för varmt för snabbt! Det går från iskallt till kokhett ungefär, och fast att jag klagat så blir det ingen skillnad :P

Svar: Haha kan man inte bara få de lagom liksom 😉 hoppas i alla fall min hyresvärd kan göra något åt det. De är inte kul att frysa i duschen. 😛
Annie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela