AnnieL

Här får ni följa mig och min sambos resa från det att vi träffades för första gången i Turkiet, förlovade oss till det att han flyttade hit till Sverige 2015. Här handlar det om allt möjligt från kulturkrockar, matlagning, resorna tillbaka till Turkiet och planer inför framtiden. helt enkelt en turkietblogg blandat med en svenskblogg.

Som en stor smäll

Publicerad 2014-01-31 12:30:00 i Min vardag,

Igår hände det, saknade flög över mig, bombade mig, den sliter och rycker och jag känner att snart går jag sönder. De värsta är att jag tror att jag aldrig har känt såhär innan. Jag till och med gråter för att jag känner mig "ensam", jag saknar honom, min fina K och jag skulle göra vad som hest för att bara få åka tillbaka och få en liten stund tillsammans. Då har jag inte ens varit hemma i tre veckor, hur ska jag klara resten?
 
Jag trodde inte att distans kunde slita så mycket, att de kunde vara så jobbigt. Visst har jag haft de jobbigt förut, vist har jag saknat förut, jag har hatat distans så många gånger förut. Men aldrig som nu och jag tror jag vet varför. För nu finns där någon som känner precis som jag, som även berättar det för mig varje dag, han saknar mig, massor. K tar inte distansen så bra och inte jag heller just nu. Men jag förstår honom de är nytt för honom och allt känns som en enda röra och ännu värre allt känns som en evighet tills nästa gång. Men jag försöker peppa, försöker hela tiden säga snart, snart ses vi igen och håll ut. För sanningen är ju trotsallt att vi är åtskiljda nu men framtiden kommer bjuda oss på fler dagar tillsammans än vad vi behöver vara åtskiljda.
 
 

Kommentarer

Postat av: Rebecka

Publicerad 2014-01-31 14:55:32

Säkert ingen tröst men för mig var det värst precis efter jag kommit hem. Var helt tom inombords. Efter ett tag går man in i autopilot, jobbar, sover och bara är. Och för varje dag är det en dag mindre tills man ses.
Nu har det gått 97 dagar sedan vi sågs (men hey, vem räknar?) och det är 43 dagar kvar tills vi ses.

Kämpa på.
Stor kram!

Svar: Ja de är ju alltid värst innan man hittat tillbaka till sina egna rutiner igen. De värsta är nog att han saknar mig så mycket. Jag lider för jag ser hur mycket han lider av att vara isär på detta viset. Men vi kämpar och en dag kommer allt kämpande vara värt det så de så 😊

Tack för de stärkande orden i alla fall 😃
Annie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela