AnnieL

Här får ni följa mig och min sambos resa från det att vi träffades för första gången i Turkiet, förlovade oss till det att han flyttade hit till Sverige 2015. Här handlar det om allt möjligt från kulturkrockar, matlagning, resorna tillbaka till Turkiet och planer inför framtiden. helt enkelt en turkietblogg blandat med en svenskblogg.

Vem är det jag räddar

Publicerad 2014-07-28 11:28:35 i Min vardag,

Jag är ingen otrevlig person och ogillar starkt att snäsa och "klippa av folk" men ibland behövs det. Här om dagen var jag (enligt mig) ganska så otrevlig mot en ung tjej som stod utanför Willys här i Karlskrona och försökte värva månadsgivare till Rädda barnen.

Nu vill jag pointera att jag har inget emot Rädda barnen överhuvudtaget och tycket det är fantastiskt att det finns en sådan organisation som gör så mycket för världens barn. Men det kan också bli fel ibland som när dessa personer som jagar medlemar går på bland annat mina klienter. Mina klienter med diagnoser samt lågbegåvning, många av dem har väldigt svårt att säga nej även om de varken förstår vad innebörden med Rädda barnen är och hur dem rent ekonomiskt skulle få ihop det.

Därför blev jag irriterad på denna unga tjej som försökte propsa på en klient (som märkbart inte förstod) att denne skulle vara medlem och att det innebär att det försvinner pengar varje månad från dennes konto. Allt för att rädda min klient från att landa i ekonomiska besvär som kan undvikas. Självklart ska mina klienter få skänka pengar om de vill det men det ska inte vara på propsat och de ska verkligen förstå vad innebörden är och att de varje månad kommer försvinna pengar från deras konto. Jag ringde alldeles nyss till Rädda barnens kontor och sa upp ett medlemskap åt en klient som sagt ja även om denne inte ville, just för att denne blivit på propsad och inte kan säga nej till andra människor.

Jag gillar inte att organisationer som ska hjälpa andra går på dem som de märker är lite svagare än andra bara för att skaffa medlemar. Det är inte okej!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela