AnnieL

Här får ni följa mig och min sambos resa från det att vi träffades för första gången i Turkiet, förlovade oss till det att han flyttade hit till Sverige 2015. Här handlar det om allt möjligt från kulturkrockar, matlagning, resorna tillbaka till Turkiet och planer inför framtiden. helt enkelt en turkietblogg blandat med en svenskblogg.

Framtiden

Publicerad 2014-05-29 21:24:31 i Min vardag,

K och jag hade ett "allvarligt snack" för några veckor sedan. Som handlade om vad vi vill, vad vill vi med oss, hur ser vår framtid ut, vart ska vi ta vägen och hur ska vi göra? Många stora frågor som kändes helt naturliga att försöka kräva svar på just nu. Vi har mycket att lära varandra om varandra men samtidigt så känns allt så rätt. Det är svårt att beskriva vad rätt är, men har man träffat så fel personer som jag har gjort så bara känns det i hela kroppen att K han är rätt, rätt för mig helt enkelt. Igår eller i natt så babblade vi i tre timmar jag och K, det finns alltid något nytt att säga honom och det är väl tur för hur dött hade inte ett förhållande varit om man inte hade något nytt att säga varandra?
 
Men tillbaka till framtiden, vi är säkra på att vi vill leva tillsammans och vi vill inte vänta. Det är sjukt jobbigt att leva på distans och det tär på ett förhållande vare sig man vill det eller inte. Jag tror att K har svårare för distansen än vad jag har, han vill helst bo ihop nu, helst igår. Han är dessutom väldigt trött på Turkiet och vill bara bort. Så vi kommer att satsa stort inom en snar framtid. Jag eller jag och jag vi ska jag säga skiter i vad alla kan tänka sig tycka och tro om oss om vi går för fort fram eller annat. Det enda jag vill just nu är att ha ett liv där jag varje morgon får vakna bredvid K.
 
 

Kommentarer

Postat av: Rebecka

Publicerad 2014-05-30 12:18:16

Vad härligt att läsa, klart ni ska satsa på en framtid tillsammans! Bara du & K vet vad ni känner för varandra, och det är det enda viktiga.
Min fästman ringer varje vecka konsulatet i Istanbul och kollar om de fått några återbud men ingen lycka hittills. Intervjun 21 augusti känns sååå långt bort :( Senast sa de till honom att de som ringer nu för intervju får tid i december, så ödsla ingen tid utan ansök! :)

Svar: Ja det känns verkligen rätt och jag tror det kommer bli bra 😊 ja ni har väntar länge på en intervju det är bara att hoppas ni får svar snabbt efter nu när ni har väntat så länge. Ok december det känns väldigt avlägset. Det är bara att hoppas att vi har lite tur med oss jag och K sen då och att vi får en tid detta året i alla fall. 😊
Annie

Postat av: Rebecka

Publicerad 2014-06-02 16:38:33

Tack, man hoppas ju. De som fått handläggare i Umeå har fått svar dagen efter intervju, de som hamnar i Malmö verkar kunna få vänta hur länge som helst. Som ett jäkla lotteri :(
Är du inte otålig att söka UT? Vet att jag var det från januari då vi "bestämde oss" för att leva i Sverige till mars när vi sökte :)

Svar: Ja man kan bara hålla tummarna att ens ansökan landar någonstans där det inte är lika högt tryck. Men jag håller tummarna för er :) Inte så farligt, K är mer av alla känslor just nu så jag försöker vara en liten motpart för att hålla balansen. Ser inte fram emot att göra att jobb innan för jag har ju redan gjort de en gång. Även om jag vet att de är på riktigt jag ser mer fram emot den där spännande väntan sen på när var och hur och verkligen veta att man är påväg :)
Annie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela