AnnieL

Här får ni följa mig och min sambos resa från det att vi träffades för första gången i Turkiet, förlovade oss till det att han flyttade hit till Sverige 2015. Här handlar det om allt möjligt från kulturkrockar, matlagning, resorna tillbaka till Turkiet och planer inför framtiden. helt enkelt en turkietblogg blandat med en svenskblogg.

Det gör ont i hjärtat

Publicerad 2014-11-27 18:55:00 i Min vardag,

Idag när jag körde bil med en klient så småpratar vi lite och där i bilen slänger jag ur mig frågan "jaha och vad ska du göra i jul då?"  eftersom jag kommer jobba under julafton vill jag gärna ha lite koll. Får ett svar tillbaka i en liten sorgsen ton "jag kommer nog sitta ensam hemma i år".
 
Fy vad den var jobbig att höra, hjärtat värkte att en ung människa i 20 års åldern är lämnad ensam på självaste julafton. Det är tufft att jobba med människor i många olika lägen men jag skulle vilja säga att det är lite extra tufft att jobba med människor kring jul. För visst finns det många här i världen som är alldeles ensamma på julafton men det blir en värre känsla när jag faktiskt känner dessa människor som jag gör med mina klienter.
 
Jag kan nu inte släppa tanken på vad jag ska göra för denna klient för att julafton inte ska bli så ensam och sorgsen. Hade jag kunnat så hade jag tagit med mig klienten hem, hem till min familj, till mamma och pappas hus där hade vi kunnat fira tillsammans. Men det skulle inte vara yreksrätt någonstans även om min medmänsklighet säger att det vore bra så skulle inte chefen tycka det. Därför tänker jag att vi måste göra något trevligt under dagen, något mysigt som ändå gör att min klient känner att dagen blir meningsfull och inte bara sogsen och ensam. Frågan är bara vad jag ska hitta på?
 




 

Kommentarer

Postat av: Louise Loloiis

Publicerad 2014-11-27 20:16:54

Åh vad sorgligt. Vet att treG brukar ha julmiddag på dagen för ensamma :-) å kyrkorna brukar ha kaffe å gemenskap typ. Kanske ngt att kolla upp och tipsa om.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela