AnnieL

Här får ni följa mig och min sambos resa från det att vi träffades för första gången i Turkiet, förlovade oss till det att han flyttade hit till Sverige 2015. Här handlar det om allt möjligt från kulturkrockar, matlagning, resorna tillbaka till Turkiet och planer inför framtiden. helt enkelt en turkietblogg blandat med en svenskblogg.

Fotoutmaning vecka 8

Publicerad 2015-02-22 20:59:14 i I mitt bildarkiv, Min vardag,

Jag har antagit en utmaning att en gång i veckan under alla årets veckor publicera ett foto med ett speciellt tema. Det är Louise som driver sin blogg här som har kommit på den här fantastiskt roliga utmaningen. För varje vecka kommer det alltså komma upp ett nytt inlägg med bild+ text under ett tema. Vill du också vara med i denna utmaning? Läs här och joina oss som skriver vecka för vecka!
 
Veckans tema: När jag blir stor ska jag...
 
Ett spännande tema för som så många andra undra jag nog när blir man stor egentligen? I min värld sedan jag varit liten är någon som är stor nog det min mamma och pappa har varit för mig. Trygga vuxna människor och när kommer jag nå ditt då? Finns ju då ett antal kriterier man bör uppfylla för att nå den där gränsen för att kallas stor i mina ögon som mamma och pappa alltid haft. 
 
Rätt ålder
Gifta
Hus
Barn
Utbildning
Jobb 
Bil
 
Detta är min grundkärna till vad jag anser vara stor helt enkelt att nå det där "Svensson livet". Vet inte varför jag strävar efter den men jag trivs där och det är väl inget fel i att sträva efter något man trivs med. Så hur långt har jag kommit på min väg att bli stor ja det vet ni ju i princip.
 
25 år 26 senare i år det går väl knappast att undkomma att jag i allra högsta grad är i en ålder andra ser som vuxen. Gift är jag ju inte än men det finns ju i alla fall mini planer på var, när och hur det ska ske. Ett hus, jag bor i ett hus, där jag betalar för en lägenhet. Nej men någon gång i framtiden vill jag äga ett hus med Kadir där vi har vår egen gräsmatta. Först bröllop sen barn har jag alltid sagt! Utbildning ja jag tog min examen efter tre år på universitetet i somras och just nu får den utbildningen gott och väl räcka. Visst hade det varit underbart med en fast tjänst men jag tycker inte att mitt vikariat är fy skam heller. Bil har jag sagt att det kan vi köpa då Kadir kommit hitt pluggat och lyckats ta ett svenskt körkort då är det nog dags att köpa bil.
 Men med tanke på vad lite jag visst om livet på den här bilden så är jag rätt stolt över hur långt jag har kommit på min väg framåt

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela