AnnieL

Här får ni följa mig och min sambos resa från det att vi träffades för första gången i Turkiet, förlovade oss till det att han flyttade hit till Sverige 2015. Här handlar det om allt möjligt från kulturkrockar, matlagning, resorna tillbaka till Turkiet och planer inför framtiden. helt enkelt en turkietblogg blandat med en svenskblogg.

Fotoutmaning vecka 1

Publicerad 2015-01-01 15:32:00 i I mitt bildarkiv, Min vardag,

Jag har antagit en utmaning att en gång i veckan under alla årets veckor publicera ett foto med ett speciellt tema. Det är Louise som driver sin blogg här som har kommit på den här fantastiskt roliga utmaningen. För varje vecka kommer det alltså komma upp ett nytt inlägg med bild+ text under ett tema. Vill du också vara med i denna utmaning? Läs här och joina oss som skriver vecka för vecka!
 
Veckans tema: Nystart
 
Detta tema behövde jag inte alls fundera länge på vad jag skulle skriva om. För som jag skrev i ett tidigare inlägg så har jag inte avlagt något nyårslöfte men har där emot tänkt göra en nystart med mig själv.
 
Jag vill verkligen och jag ska verkligen se till att börja träna igen. En ny start för att bygga upp min kropp igen, jag vill bli av med min "fluffighet" jag känner mig inte på något sätt för stor eller liknande men jag saknar min mer vältränade kropp. Jag har alltid varit en tjej som älskar sport, idrott och att röra på mig men sedan i somras har jag blivit jävligt lat rent ut sagt. Var jätteduktig i våras och hängde på gymmet flera gånger i veckan, sedan kom sommaren och det blev inte kul att träna inomhus plus att jag jobbade mycket och ville inte hänga på gymmet på mina lediga dagar. Efter det flyttade jag ner till Kadir och i Turkiet blev det verkligen ingen träning alls, sedan kom jag hem och ja jag har varit lat och inte lyckats eller haft viljan att hitta rutinen att komma iväg till gymmet igen.
 
Därför har jag nu inför detta år gjort så att varje pass jag vill vara med på har jag skrivit in i min jobbalmenacka. På så sätt blir det lättare att skapa struktur och göra det till en rutin att gå och träna ett par gånger i veckan. Plus att jag nu har skrivit det här, som ett litet kontrakt till mig själv där även ni mina läsare vet om vad det står. Sådana grejer kan man inte bara bryta sådär.
Det här var jag för ett par år sedan och nu när jag skrivit kontrakt med mig själv så ska jag hitta tillbaka hit

Kommentarer

Postat av: LouiseiTurkiet

Publicerad 2015-01-02 10:53:28

Vad kul att du hakar på :)
Jag tycker iofs att din "fluffighet" inte alls syns eller att man tänker på det så men det är något man själv känner av. Jag har själv gjort som alla turkar och gått i idé vilket betyder att man äter massor och tänker minimalt på vikten. För min del är det bra men jag hade gärna velat börja träna för att få en starkare kropp. Men absolut inte tappa kilo. Våran våg gick i tusen bitar i somras så jag har ingen aning om vad jag väger idag men jag tror det är mer än tidigare iaf.

Sen får jag inte motivation till att träna men bara man får in det i sin vardag så går det nog av sig själv tillslut.

Kram!!

Svar: Nej antagligen är det mest jag som ser fluffigheten. Har heller ingen våg hemma och har aldrig haft så har igen aning om hur mycket jag väger. Men känner mig inte lika stark som innan och det stör mig att jag känner mig mer fluffig än stark. Vill mest bygga upp kroppen igen och därför ska jag göra allt jag kan nu för att hitta motivationen och att det bara blir en rutin i vardagen 😊
Annie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela