AnnieL

Här får ni följa mig och min sambos resa från det att vi träffades för första gången i Turkiet, förlovade oss till det att han flyttade hit till Sverige 2015. Här handlar det om allt möjligt från kulturkrockar, matlagning, resorna tillbaka till Turkiet och planer inför framtiden. helt enkelt en turkietblogg blandat med en svenskblogg.

Fotoutmaning vecka 21

Publicerad 2015-05-24 21:05:00 i I mitt bildarkiv, Min vardag,

Jag har antagit en utmaning att en gång i veckan under alla årets veckor publicera ett foto med ett speciellt tema. Det är Louise som driver sin blogg här som har kommit på den här fantastiskt roliga utmaningen. För varje vecka kommer det alltså komma upp ett nytt inlägg med bild+ text under ett tema. Vill du också vara med i denna utmaning? Läs här och joina oss som skriver vecka för vecka!
 
Veckans tema: Jag
 
Jag är tjejen på snart 26 år som aldrig har färgat håret, helt ärligt har jag aldrig haft en tanke på det. Jag älskar chips och helst med dip men min stora passion är choklad. Jag mins aldrig namnet på en enda film jag sett och skådespelarna ska vi inte prata om. Jag gillar lukten av stekt svamp även fast jag inte äter det. Jag förstår mig inte på människor som inte gillar sport, konstigt nog gör ingen av mina närmsta vänner det förutom Mondi. Men jag älskar dem alla ändå!


Jag får alltid stressa på morgonen då jag ska till jobbet för jag stiger aldrig upp i tid och går aldrig hemifrån i tid. Jag är på nivå 891 i candy crush. Jag älskar snö och att åka skidor är något av det roligaste jag vet. Jag äter nästan alltid bara smör på mina mackor men har lärt mig älska ägg på smörgås sedan jag började åka till Turkiet. Jag blir aldrig bakfull. Jag skratta mycket och ofta.  Jag hatar morgontrafiken för att alla kör så sakta. Jag har världens bästa fästman. Mina Sörmländska vänner tycker att jag pratar skånska. Jag älskar att äta nudlar till frukost och ännu godare är det med ris till. Jag är grym på att hitta, vissa mig vägen en gång och nästa gång hittar jag. Jag har lätt för att bli solbränd. Jag är duktig på att säga ”jag gör det sen”. Jag har alltid funderat på varför dagens tidning har en liten notis om gårdagens väder? När jag blir riktigt ordentligt arg då gråter jag. Jag älskar min pappas egen uppfunna ord "glufsegrisar".


Endan sedan jag var liten har jag varit rädd för spöken och onaturliga ting.  Jag kan aldrig komma ihåg om man stavar hockey eller hockye. Google är min bästa vän i många väder. Jag älskar att ha vuxit upp på landet. Mina djur betyder mycket för mig. Jag tror på ödet. Jag tycker att jag har en förmåga att ställa till det för mig själv ibland. Jag är upp över öronen kär. Jag har aldrig någonsin druckit så mycket alkohol att jag behövt få upp det igen. Jag ångra att jag lagt för mycket energi på personer som inte varit bra för mig själv. Jag är en ödmjuk person.  Ibland tror jag att jag kan rädda hela världen igenom att bara säga rätt ord.


Jag älskar att retas med folk. Jag är beroende av att resa. Jag lever på ironi. Jag hatar att förlora, men älskar att spela.  Jag är en jäkel på att baka goda grejer. Jag blir alldeles frustrerad av att tänka på jordens ”födelse”, ”uppkomst” kalla det vad du vill….

Här har ni mig helt enkelt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela