AnnieL

Här får ni följa mig och min sambos resa från det att vi träffades för första gången i Turkiet, förlovade oss till det att han flyttade hit till Sverige 2015. Här handlar det om allt möjligt från kulturkrockar, matlagning, resorna tillbaka till Turkiet och planer inför framtiden. helt enkelt en turkietblogg blandat med en svenskblogg.

När det bara säger swish

Publicerad 2015-11-24 11:43:53 i Min vardag,

Tiden alltså den rulla galet fort, på söndag är det första advent redan och Kadir och jag hade en riktig storstädning hemma igår för att kunna sätta upp adventsstjärnorna och hänga upp julgardinerna. Jag vet att jag tyckte tiden gick se enormt sakta förra året vid den här tiden.
 
Jag hade kommit hem från min tre månaders vistelse i Turkiet och inte ett pip hade vi hört från migrationsverket. Lite lagom deppigt sådär eftersom jag inte hade en blekaste aning om när eller hur Kadir och jag skulle träffas nästa gång. Men så hände det mitt uppe i allt julstökande när jag var som kladdigast om händerna för jag höll på att baka mozartkulor så plingade telefonen och där var det ett mail från migrationsverket om att boka tid på ambassaden för intervju.
 
Jag vet att vi nästan hade tappat hoppet om att  det någonsin skulle hända något i vårat ärende men så kom den där förtidiga julklappen förra året och över en natt hade vi äntligen ett nytt mål att räkna ner till.
 
Så landade vi tillslut i Istanbul där Kadir gjorde sin intervju i mars i år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela