AnnieL

Här får ni följa mig och min sambos resa från det att vi träffades för första gången i Turkiet, förlovade oss till det att han flyttade hit till Sverige 2015. Här handlar det om allt möjligt från kulturkrockar, matlagning, resorna tillbaka till Turkiet och planer inför framtiden. helt enkelt en turkietblogg blandat med en svenskblogg.

Det här med taktkänslan

Publicerad 2016-02-24 10:16:25 i Min vardag,

Kadir har otaliga gånger försökt att lära mig bara basen i den turkiska dansen. Men jag tror att jag är ett totalt hopplöst fall då jag verkligen inte har ens en liten uns av taktkänsla i min kropp. Jag kan inte kombinera att mina fötter ska röra sig i ett vist mönster samtidigt som jag ska hålla reda på mina händer. 
 
Min fasa är vårt nån gång framtida bröllop där jag kommer förväntas dansa. Min nuvarande plan för att överleva en sådan grej är att se till att min klänning är så pass lång att den täcker en bit av fötterna så ingen behöver lägga märke till mitt urkassa fotarbete.
 
Under våran förlovningsfest försökte jag hålla mig undan dansen men tillslut gick det inte längre och då hade jag tur att min klänning var så pass stor/fluffig/enorm som den var (för ni mins väl den?) för den täckte mina fötter och då behövde jag bara hålla reda på mina händer. Och jag kan säga att alla tyckte jag dansade helt okej men jag kan lova att ingen tyckt det om jag istället hade varit klädd i jeans eller en kortare klänning.
 
Så finns det fler där ute som är som mig, skräckslagen för att dansa och helt utan taktkänsla, går det att lära sig?
 
 

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2016-02-24 12:28:40

Allting går, ibland tar det bara lite längre tid ;) :)

Svar: det är ju åh andra sidan helt sant ;)
Annie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela