AnnieL

Här får ni följa mig och min sambos resa från det att vi träffades för första gången i Turkiet, förlovade oss till det att han flyttade hit till Sverige 2015. Här handlar det om allt möjligt från kulturkrockar, matlagning, resorna tillbaka till Turkiet och planer inför framtiden. helt enkelt en turkietblogg blandat med en svenskblogg.

Havregrynsgröt på burk

Publicerad 2016-02-19 07:07:59 i Min vardag,

Varje morgon för mig går i stort sätt ut på att lista ut ett sätt som gör att jag kan sova några minuter längre.  

Det senaste är att koka min gröt samtidigt som jag klär på mig och gör mig i ordning. Sedan har jag oftast inte tid att äta gröten hemma när jag har gjort det utan då häller jag gröten på burk i med mina frysta hallon och sedan går jag till tåget. Det som är bra med detta är att mina frysta hallon hinner tina up på vägen till tåget plus att jag sedan har en 40 minuter lång tågresa på mig innan det är dags att byta tåg att äta min frukost i lungn och ro med lite musik i öronen. 

Sedan går det säkert att diskutera hur bra det är att alltid försöka hitta den snabbaste vägen på morgonen.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela