AnnieL

Här får ni följa mig och min sambos resa från det att vi träffades för första gången i Turkiet, förlovade oss till det att han flyttade hit till Sverige 2015. Här handlar det om allt möjligt från kulturkrockar, matlagning, resorna tillbaka till Turkiet och planer inför framtiden. helt enkelt en turkietblogg blandat med en svenskblogg.

Ikväll bjuder Kadir på middag

Publicerad 2016-02-18 20:05:20 i Min vardag,

Det blev icli köfte till middag idag. Vilket är dessa avlånga bullar på tallriken.  Där degen består av fint malen bulgur, tomatpuré, lite vatten, mjöl och chiliflingor. Innehållet är lammfärs, lök, mer tomatpuré, pistaschnötter och valnötter.  Sedan friteras det.  

Själv stod jag för den enklare biten ikväll nämligen soppan som synd på bilden. Yoghurt, gurka, vitlök, vatten och lite salt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela