AnnieL

Här får ni följa mig och min sambos resa från det att vi träffades för första gången i Turkiet, förlovade oss till det att han flyttade hit till Sverige 2015. Här handlar det om allt möjligt från kulturkrockar, matlagning, resorna tillbaka till Turkiet och planer inför framtiden. helt enkelt en turkietblogg blandat med en svenskblogg.

Underbara kväll

Publicerad 2015-12-28 21:50:14 i Mitt Turkiet,

När vi kommer såhär och inte har träffat släkten på länge så bruka det bli intensiva dagar och många som står på kö för att träffas. 

Kadir var ju här i september men senast jag var här i Gaziantep var i februari vilket känns som en evighet sedan. Så idag har vi varit och hälsat på mormor och morfar turk som även de flyttat till en ny lägenhet sedan sist, nybyggd och nyköpt så den var vi och inspekterade. 

Sedan har här följt middag med mostrar, farbröder och en uppsjö av kusiner. Sedan måste jag bara berätta att efter alla formella saker som middag, te, kaka efter maten så skulle här i dag lekas charader.  Vilket har fått Kadirs släkt att visa sig från en helt annan sidaara åt de positiva hållet. Så avslappnande och vilken glädje som kan utspela sig i ett vardagsrum samtidigt som alla vill vinna. Så ett tag flög både slöjor och ljudvolymen var enorm. Sedan avslutades allt med att alla istället valde att falla in i turkisk dans.  

Mer sånt här helt enkelt. 




Kommentarer

Postat av: Annsoh

Publicerad 2016-01-08 13:31:12

Jätte fina bilder!! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela