AnnieL

Här får ni följa mig och min sambos resa från det att vi träffades för första gången i Turkiet, förlovade oss till det att han flyttade hit till Sverige 2015. Här handlar det om allt möjligt från kulturkrockar, matlagning, resorna tillbaka till Turkiet och planer inför framtiden. helt enkelt en turkietblogg blandat med en svenskblogg.

Inget att räkna emot

Publicerad 2015-03-29 19:35:41 i Min vardag,

Vet ni vad det värsta är just nu? Jo nämligen att jag har ingenting att räkna ner till. Sedan väldigt lång tid tillbaka i mitt liv har jag alltid haft något att räkna ner till, att träffa någon, resor, examen, sluta eller börja jobba. Ja helt enkelt massor av stora grejer planerade. 

Men nu har jag ingenting och det känns jätte tomt. Det känns hur konstigt som helst att efter tre somrar i Side inte ha planerat att åka ditt. Kadir börja snart göra sig redo för att åka ditt och påbörja säsongen då vi inte vet när han kommer få komma hit. Kadir sa idag att jag kanske kan komma till Side men jag vet inte. Just nu beror allt på jobbet, att kunna ta semester och även att kunna spara pengar tills Kadir faktiskt kommer hit.  

Det är två månader kvar tills vi är inne i juni månad och två tre månader är nog det längsta jag klara av att vara ifrån Kadir. Så jag hoppas att Kadir bara hinner inleda säsongen i Side innan det blir dags att flytta hit. Känner mig dessutom gnällig är bara en vecka sedan jag kom hem och snart två veckor sedan Kadir var på intervju. Men helt ärligt jag orkar inte vänta längre, vill inte mer nu, vill bara börja livet på riktigt.  



Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2015-03-29 22:11:18

Åå jag känner verkligen igen känslan!! Så frustrerande. Min kille har bott i Sverige i 8 år nu, men innan det hade vi distans till Turkiet i 3 år. De va fan inte lätt, längsta vi va ifrån varandra var nog 9 månader tror jag... Men du ska veta att det är värt all väntan när ni äntligen får bo tillsammans sen å vakna brevid varandra varje morgon! De är en lycka som inte mkt kan slå för någon som haft distans så länge. Håll ut, de är bara en kort period, sen har ni hela livet!

Svar: Oj 9 månader var starkt jobbat Kadir och jag har som mest varit ifrån varandra 5 månader. Jag tror dig och jag längtar så mycket till att komma ditt att känna det där "det var värt det" för nu ser vi bara fram emot att få börja livet. Men förhoppningsvis inte mer än några månader kvar till det starta :)
Annie

Postat av: Robex Lundgren

Publicerad 2015-04-01 21:12:31

fin bild

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela