AnnieL

Här får ni följa mig och min sambos resa från det att vi träffades för första gången i Turkiet, förlovade oss till det att han flyttade hit till Sverige 2015. Här handlar det om allt möjligt från kulturkrockar, matlagning, resorna tillbaka till Turkiet och planer inför framtiden. helt enkelt en turkietblogg blandat med en svenskblogg.

En liten bakgrund

Publicerad 2015-11-08 22:10:52 i Min vardag, Vårt liv i Sverige,

Alla historier har en början och jag har tidigare skrivit om hur jag och Kadir träffades här. Fast detta är ju bara början på hur vår historia tillsammans tog sin början det finns ju såklart en historia till bakom detta. Nämligen hur Kadir kom till Side.
 
För hade Kadir aldrig bestämt sig för att åka till Side och börja köra säsonger där då hade vi aldrig någonsin träffats. Så i somras berättade Kadir för mig hur han faktiskt kom tilll Side. 
 
Det hela började med att en av hans kusiner hade bestämt sig för att åka till Side över sommaren och jobba då han fått kontakt med en resturangägare. Denne kusin ville att Kadir skulle följa med och till en början jobba som diskare. Kadir var sugen på att testa detta och tog därför förslaget med sig hem för att diskutera detta med sin mamma. Vad tror ni hans mamma sa? 
 
Blankt nej såklart så där krävdes en del övertalning. Tillsist åkte Kadir i alla fall tillsammans med sin kusin till Side han började diska på en resturang men där chefen sanbbt avancerade honom uppåt och han blev servitör för att chefen tyckte han skulle vara ute bland gästerna. Sedan en dag blev bartendern sjuk och Kadir blev den som blev inkastad i baren. På några veckor lärde han sig det viktigaste och var sedan fast. Detta var 2012.
 
2013 åkte han tillbaka till samma resturang och jobbade då som bartender och det var den sommaren vi träffades. 
 
Så jag är tacksam att han gjorde denna resa och att han inte lyssnade på sin mamma den gången. För vet ni vad hans mammas argument var till att han inte skulle åka?
 
"Nej du får inte åka, för jag vet hur det kommer bli, du kommer att träffa en tjej där och sedan kommer du att flytta från landet." 
 
Kadir lovade att det inte skulle ske men ja vad ska man säga här sitter vi nu en helt vanlig söndagskväll ihop kurade tillsammans i soffan och har varit sambos i Sverige i fyra månader. 
 
 

Kommentarer

Postat av: Lifejj

Publicerad 2015-11-21 16:01:38

Men åh vad häftigt! Ödet <3

Svar: Därför ödet är så spännande <3
Annie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela