AnnieL

Här får ni följa mig och min sambos resa från det att vi träffades för första gången i Turkiet, förlovade oss till det att han flyttade hit till Sverige 2015. Här handlar det om allt möjligt från kulturkrockar, matlagning, resorna tillbaka till Turkiet och planer inför framtiden. helt enkelt en turkietblogg blandat med en svenskblogg.

Så mycket färsk frukt

Publicerad 2016-01-13 15:29:48 i Min vardag,

Det jag älskar med att åka till Turkiet den här tiden på året är att det är så otroligt mycket frukt som det är bra säsong för just nu. Varje kväll under vår senaste resa nu har jag mumsat på frukttallrik där mina favoriter så som apelsin, granatäpple och clementiner har smakat otroligt gott.
 
Ännu bättre är det ju att frukt är mycket billigare i Turkiet än vad det är här hemma i Sverige. Som igår när Kadir och jag var på ICA, där kostar ett enda granatäpple 12 kr i Turkiet skulle vi gissa på att ett äpple har ett maxpris på 5 kr.


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela