AnnieL

Här får ni följa mig och min sambos resa från det att vi träffades för första gången i Turkiet, förlovade oss till det att han flyttade hit till Sverige 2015. Här handlar det om allt möjligt från kulturkrockar, matlagning, resorna tillbaka till Turkiet och planer inför framtiden. helt enkelt en turkietblogg blandat med en svenskblogg.

Svindlande kallt

Publicerad 2016-01-04 10:51:00 i Min vardag, Mitt Turkiet,

Sedan nyårsaftons morgon har det varit isande kallt här i Gaziantep och som jag förstått det även i stora delar utav Turkiet. På nyheterna har de visat att det kommit en hel del snö på olika ställen i Turkiet där ibland Istanbul. Även här har det snöat till och från men det har inte direkt lagt sig något vitt täcke på marken. Förens idag för när vi vakande var allting vitt och det snöar fortfarande.
 
Plus att det blåser isande vindar just nu så det är verkligen som gjort för att stanna inne. Första dagen efter att vi kommit hit var det strålande sol och kanske 15 grader i solen och det blåste ljumma vidar, nu riktigt biter det kinderna när du kliver utanför dörren. Som tur var när Kadir och jag var inne i centrum i förgår så praktiskt taget tvingade jag Kadir att köpa mössa, vantar och halsduk då han inte ägt något av detta innan. 


 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela