AnnieL

Här får ni följa mig och min sambos resa från det att vi träffades för första gången i Turkiet, förlovade oss till det att han flyttade hit till Sverige 2015. Här handlar det om allt möjligt från kulturkrockar, matlagning, resorna tillbaka till Turkiet och planer inför framtiden. helt enkelt en turkietblogg blandat med en svenskblogg.

Våga färg

Publicerad 2014-01-31 15:12:00 i Mitt lilla hem,

Eller? Här hemma i mitt kök i så går de mesta i vitt, mitt köksbord och stolar är vita, hyllan och en skänk är vita, skåpsluckorna är vita, andra detaljer så som fönsterbrädan och gardinen är också vitt. Så förutom den extremt fula färgen som finns på mina väggar (vet inte om jag får måla om för hyresvärden) så är allt vitt, vitt, vitt. Ändå har jag dåligt med ljus i köket och skulle behöva en taklampa över mitt köksbord. Men får lite beslutsångest, ska jag in med lite färg i köket eller fortsätta att köra på vitt? Det enda som är i en annan färg just nu är svarta stolsdynor.
 
Jag vill inte köpa en extremt dyr lampa då jag inte vet hur länge jag kommer bo kvar just här. Det kan bli länge men de kan också bli en kortare tid. Hur som helst såg jag nu att de säljer billigare taklampor på Rusta just nu och fundera på om jag skulle slå till? Men då till min beslutsångest lampan är vit på utsidan, men färgad på insidan i lila, svart eller grönt. Så nu är frågan ska jag vara rolig och välja en annan färg, eller lite tråkigare och välja svart för att de redan finns inslag av det i köket?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela