AnnieL

Här får ni följa mig och min sambos resa från det att vi träffades för första gången i Turkiet, förlovade oss till det att han flyttade hit till Sverige 2015. Här handlar det om allt möjligt från kulturkrockar, matlagning, resorna tillbaka till Turkiet och planer inför framtiden. helt enkelt en turkietblogg blandat med en svenskblogg.

De ska inte få gå till såhär

Publicerad 2014-03-30 19:39:00 i Min vardag,

Idag, är en hemsk dag för svensk fotboll och så många gånger som de sagts förut att sport inte är på liv och död. Idag blev det just det, på liv och död. Ett Djurgårdsfans har misshandlats till döds nere i Helsingborg innan dagens Allsvenska premiär. Jag förstår inte, vad är det som händer? Dödsfall är väl ändå inget som ska förknippas med idrottsliga sammanhang på detta viss. Svensk fotboll är ute på hall is, för tolv år sedan dog en annan människa och jag kan inte förstå att de kan hända igen.
 
Våld och idrott hör inte ihop och idag lider jag med alla som blir drabbade av detta. En vän till mig skrev detta på facebook och jag tycker han har 100% rätt.
 
"Aldrig förr har så många haft så få att tacka för så mycket idioti.

Riktiga supportrar har sitt lags färger, tittar på matchen, hejar på sitt lag, och tackar motståndarnas supportrar efter matchen för en lyckad atmosfär. Sticker till en pub, dricker en öl och snackar vad som skulle gjorts under matchen för att sitt lag skulle prestera bättre."

Fotboll är något som ska förmedla glädje, gemenskap och en härlig stämning. Man ska heja på sitt lag absolut, inget fel med det. Men fotbollen ska inte vara värld mer än någon annan människas liv. Man ska som supporter kunna säga att "Idag var de andra laget bättre, men vi gör en bättre match nästa gång och vinner då" Att älska ett lag innebär inte att man ska hata motståndarna.

 En sorglig dag för svensk fotboll idag

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela