AnnieL

Här får ni följa mig och min sambos resa från det att vi träffades för första gången i Turkiet, förlovade oss till det att han flyttade hit till Sverige 2015. Här handlar det om allt möjligt från kulturkrockar, matlagning, resorna tillbaka till Turkiet och planer inför framtiden. helt enkelt en turkietblogg blandat med en svenskblogg.

Packat och klart

Publicerad 2014-09-29 08:56:43 i Min vardag, Mitt Turkiet,

Då har vi i stort sätt packat ner alla våra tillhörigheter och lägenhet ekar ganska så tomt här nu på morgonkvisten. På många sätt ska de bli underbart att lämna Side för lite nya äventyr. Jag har en liten hatkärlek till detta lilla turistställe som jag inte riktigt kan sätta fingret på. Samtidigt är det lite sorgligt att åka, dels närma sig min hemresa till Sverige. Dels har jag nog packat ner och sagt adjö till sommaren för detta året nu. Alla mina fina sommarklänningar, shorts och annat sådant ligger i en väska som jag har tänkt att jag inte ska behöva öppna alls när vi kommer till Gaziantep. 

Men jag är redo för höst nu, vill ha höst, längtar efter höst och varmare kläder. 
Föresten va tycks om min nya resväska? Har spanat på den hela sommaren här nere och tyckt att den är så fin så när jag och Kadir nu behövde en till väska så slog jag till. Älskar att det kommer bli lätt att hitta min väska på bagagbanden hedanefter. 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-09-29 19:48:12

Det är så spännande att följa dig här på bloggen! Som trogen läsare som hängt med ett tag så blir jag lite nyfiken om du sett Sadi nåt i Side nu när du varit där? Ha det så bra i er nya stad =)

Svar: Va roligt att du hängt med så länge 😊 men som svar på din fråga nej har inte sett eller hört ett smak om honom. Känns så skönt, att verkligen bara kunna släppa det som är gammalt och dåligt. Inget skit som påminner liksom. Utan allt är bara nytt och bra och jag känner mig trygg i side med Kadir vid min sida. Som en riktig nystart på ett gammalt ställe liksom. 😊
Annie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela