AnnieL

Här får ni följa mig och min sambos resa från det att vi träffades för första gången i Turkiet, förlovade oss till det att han flyttade hit till Sverige 2015. Här handlar det om allt möjligt från kulturkrockar, matlagning, resorna tillbaka till Turkiet och planer inför framtiden. helt enkelt en turkietblogg blandat med en svenskblogg.

Nu är allt perfekt

Publicerad 2015-12-28 16:46:27 i Min vardag,

Det enda som grämde mig riktigt ordentligt som sportnörd när jag bokade resan ner hit är att just nu pågår Junior VM i ishockey och det är en tunering jag sedan flera år tillbaka ha följt med stort intresse. Jag vet att svtplay sänder alla matcher live men jag vet också sedan innan att just svtplay inte funger när man befinner sig utomlands. 
 
Men nu har jag jobbat i en timme och även om ni inte är intresserade av just hockey så kan det ju vara intressant för er som vill kunna kolla på svensk tv utomlands. Jag har nämligen bytt ip-adress (identitet) på min dator så att just nu efter lite pill är jag ansluten till en svensk ip-adress vilket då också gör att jag kommer åt alla svenka playkanaler utan problem. 
 
Jag använder mig av en webbsida som heter privatevpn.com, där jag betalade 63 kr för en månads abonemang och sedan följde jag endast instuktionerna för att installera ett program i min dator som förbiser den turkiska ip-adressen min dator har och ger mig en svensk istället. 
 
Så medan Kadir är ute och träffa sina vänner har jag satt mig bekvämt i en fotölj här hemma i lägenheten och kollar på en ytterst spännande match mellan Sverige och USA.
 

Kommentarer

Postat av: Mondira

Publicerad 2015-12-30 03:39:32

Rätta takter! Vi tvingade en restaurang o byta kanal så vi fick se matchen 😁

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela