AnnieL

Här får ni följa mig och min sambos resa från det att vi träffades för första gången i Turkiet, förlovade oss till det att han flyttade hit till Sverige 2015. Här handlar det om allt möjligt från kulturkrockar, matlagning, resorna tillbaka till Turkiet och planer inför framtiden. helt enkelt en turkietblogg blandat med en svenskblogg.

Turkisk bio

Publicerad 2015-12-30 21:19:12 i Min vardag, Mitt Turkiet,

Idag har vi spenderat en stor del av dagen inne i centrum. Även om dagen började hos frisören som gjorde mig mindre nöjd med besöket där. Detta var nog sista gången jag gjorde ett försök här nere om vi inte skulle ramla över en super proffsig frisör någonstans. 

Men nog om det för dagens stora mål idag var att gå på bio. Först skulle vi gått på den tidiga visningen men allt slutade med att det blev den sena visningen för att då kunde hela familjen följa med. Bio är alltid mysigt och jag uppskattat att det knte är så vansinnigt dyrt med bio i Turkiet. Vi betalade 50 lira  för fem biljetter vilket är ca 150kr. I Sverige räcker väl det ungefär till en biobiljett och en popcorn. 

Det blev en turkisk film och jag ska väl erkänna att jag inte var så road av den då jag inte riktigt hängde med i svängarna språkmässigt. Fast resten av familjen var nöjda och ju mer turkiska jag lyssnar på destomer borde fastna någonstans. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela