AnnieL

Här får ni följa mig och min sambos resa från det att vi träffades för första gången i Turkiet, förlovade oss till det att han flyttade hit till Sverige 2015. Här handlar det om allt möjligt från kulturkrockar, matlagning, resorna tillbaka till Turkiet och planer inför framtiden. helt enkelt en turkietblogg blandat med en svenskblogg.

Fotoutmaning vecka två

Publicerad 2015-01-08 14:59:45 i I mitt bildarkiv, Min vardag,

Jag har antagit en utmaning att en gång i veckan under alla årets veckor publicera ett foto med ett speciellt tema. Det är Louise som driver sin blogg här som har kommit på den här fantastiskt roliga utmaningen. För varje vecka kommer det alltså komma upp ett nytt inlägg med bild+ text under ett tema. Vill du också vara med i denna utmaning? Läs här och joina oss som skriver vecka för vecka!
 
Veckans tema: Inspiration
 
Oj vilket stort ämnen och vad mycket det finns att skriva under ett så brett ämne. Jag har tänkt och tänkt vad jag skulle vilja skriva om som insperera mig. Kom till slut fram till att jag ska dela in detta tema i tre delar, nämligen dåtid, nutid och framtid det finns saker, människor och andra ting som ger mig insperation. Så nu kör vi!
 
Dåtid

Tänker inte backa bandet så långt inte alls långt faktiskt men människan jag tänker nämna här under är passé nu och tillhör en del av mitt liv jag inte kommer uppleva igen.  Stellan Jeppsson en av mina lärare på universitetet. Den bästa läraren jag någonsin har haft under alla år i skolan. Det finns ingen som kan göra ett rätt tråkigt ämne så intressant som han. Stellan är en lärare med lång yrkeserfarenhet inom psykiatrin det roligaste vi i klassen visste på Stellans föreläsningar var när han drog verkliga berättelser ur hans yrkesliv. Ni vet även om alla som pluggar på universitetet nått någon form av vuxen ålder så tisslas och tasslas det rätt mycket i ett klassrum under lektionerna ändå. Stellan höll en föreläsning för oss i våras där han genom gamla overheadbilder berättade på ett väldigt enkelt sätt hur alla individer på jorden är olika, hela klassen satt knäpptyst har aldrig varit med om det tidigare. All hans kunskap gör mig så inspirerad och jag har så många gånger nu när jag själv jobbar i psykiatrin önskat att jag kunde ha en liten Stellan sittandes på min axel som ger goda råd när jag själv står lite rådvillig och inte vet vad jag ska göra. 

Har googlat och googlat för att hitta en bild på Stellan men det finns verkligen inte. Så därför bjuder jag er på en print screen på väldigt kloka ord han skrev och talade om på en föreläsning. 

 
 
Nutid

Havet är en ständig inspiration det är dit jag går när jag behöver tänka och rensa hjärnan på en massa tankar. Det är vid havet jag känner mig lugn och det är ofta ditt mina steg bär när jag tar en promenad. Det är då jag kan få nya idéer om saker och ting i mitt liv. Kommer jag på något jag vill skriva på bloggen så har jag ett färdig skrivit inlägg i huvudet när jag kommer hem. 

 
Framtid

Som jag nämnt tidigare drömmer jag om att bo i hus tillsammans med Kadir. Minst en gång i veckan kollar jag olika hussidor med hus till försäljning och drömmer mig bort. Men en dröm har alltid för mig varit att få bygga ett nytt hus. Har även där kollat på så många sidor efter inspiration och sen för någon månad sedan fanns husen bara där. Trivselhus har skapat en serier hus med Vintage stil precis i min smak och jag bara önskar att någon gång i framtiden får jag och Kadir bygga ett sådant hus. 

Här har ni min favorit, bildkälla
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela