AnnieL

Här får ni följa mig och min sambos resa från det att vi träffades för första gången i Turkiet, förlovade oss till det att han flyttade hit till Sverige 2015. Här handlar det om allt möjligt från kulturkrockar, matlagning, resorna tillbaka till Turkiet och planer inför framtiden. helt enkelt en turkietblogg blandat med en svenskblogg.

Var ska jag börja

Publicerad 2015-06-28 20:34:30 i Min vardag, Mitt Turkiet,

Vill berätta om hela min resa då jag inte kunde blogga "live" så vill jag fortfarande berätta för er vad vi gjort när jag tillbringat två veckor där nere. Grejen är att vi gjort så sjukt mycket att jag inte vet i vilken ände jag ska börja. Fast jag ska försöka berätta så mycket som möjligt av saker och ting jag kommer ihåg. 
 
Jag kan ju börja med att säga att jag aldrig igen vill åka chater. Jag tyckte det var som att vara ute och åka med en hel hönsgård då jag är så van vid att klara mig själv på resande fot. Fast jag kom fram efter lite förseningar, en mellanlandning i Kristianstad och ni som vet hur kartan ser ut här i söder förstår att det var inte många minuter i luften mellan Ronneby och Kristianstad. 
 
På flyget lyckades jag också blir förolämpad av en äldre dam. De sitter brevid mig de där få minutrarna det tog fram till mellanlandningen och under dessa minutrar lyckas tanten säga till mig "är du bara mullig eller ska du ha en bäbis?" Kanske inte något stort som jag borde ta åt mig utav. Men ett vem fasen ta sig rätten att granska min kropp så och sedan dessutom säga det till mig, vi känner inte varandra. Jag är inte med barn i min mage finns ingen liten bäbis. Jag vet att min mage är lite "fluffig" men jag vill inte höra från en helt okänd människa att jag ser gravid ut typ. Först blev jag så chokad och efter en stund blev jag så arg när jag tänkte på det men då vågade jag inte säga något till henne. 
 
Så började min resa på ett ungeför ialla fall. 
 


Kommentarer

Postat av: Lifejj

Publicerad 2015-07-05 17:12:09

Men fy, även om hon inte menade att "såra" dig så tycker jag inte att man ska fråga folk om de är gravida eller bara mulliga, elakt!

Svar: Eller hur!! Blev så chockad att det ens finns människor som säger så till någon annan.
Annie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela