AnnieL

Här får ni följa mig och min sambos resa från det att vi träffades för första gången i Turkiet, förlovade oss till det att han flyttade hit till Sverige 2015. Här handlar det om allt möjligt från kulturkrockar, matlagning, resorna tillbaka till Turkiet och planer inför framtiden. helt enkelt en turkietblogg blandat med en svenskblogg.

Vårt hotell- En natt under stjärnorna

Publicerad 2015-06-29 21:28:00 i Min vardag, Mitt Turkiet,

Jag hade bokat in mig och Kadir på ett hotell som heter Sun City och de ligger i ett av mina absoluta favoritområde i Side. Hotellet tillhörde Turkietresor vilket jag var omedveten om när jag bokade då jag bokade hotell och flyg separat. Men jag måste säga att detta hotell är ett av de absolut fräschaste hotell jag bott på av alla gånger jag varit i Side.

 

Jag skulle kunna säga att jag skulle boka in alla framtida resor på detta hotell om det inte varit för att de inte hade fritt wifi som är viktigt för mig. De hade inte heller gratis ac och vi hade många varma kvällar under mina två veckor. Så Kadir och jag stod väl ut ungefär fyra fem nätter innan vi gav upp men vi var för snåla för att betala för ac eftersom hotellet ville ha nästan 1000 kr per vecka för det.

 

Så Kadir och jag hade vår egen lösning. Nämligen en natt under stjärnorna, vi tog vår bäddmadrass bar ut den på balkongen. Hängde upp handdukar över räcket och så sov vi där ute under bar himmel. Detta insåg vi vara en av de bästa idéer vi haft så varje morgon tog vi in sägen för att städerskorna inte skulle märka något och varje natt tog vi ute den.

 
 


Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-07-01 06:23:36

Jag och min man brukar också sova under bar himmel i Turkiet. Så himla underbart! Känner mig alltid så utvilad då.

Svar: Ja det är helt underbart kommen nog aldrig vilja sova inne igen efter att ha gjort detta.
Annie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela