AnnieL

Här får ni följa mig och min sambos resa från det att vi träffades för första gången i Turkiet, förlovade oss till det att han flyttade hit till Sverige 2015. Här handlar det om allt möjligt från kulturkrockar, matlagning, resorna tillbaka till Turkiet och planer inför framtiden. helt enkelt en turkietblogg blandat med en svenskblogg.

Fight song

Publicerad 2015-11-16 18:44:47 i Min vardag,

Minns ni när jag för snart två år sedan kunde skriva långa klagande inlägg över min C-uppsats? Något som var en pina att skriva samtidigt som den var väldigt rolig att skriva då jag och min skrivpatner fick välja ämne själva. 
 
Vi valde hedersrelaterat våld. Den iden uppkom efter att vi utgått från det större ämnet våld i nära relatione.r  Ett ämne jag fortfarande tycker är intressant och som min nuvarande arbetsplats just nu satsar på att få mer kompetens inom och jag har fått äran att komma i kontakt med en hel del starka individer som gått och går igenom våld i nära relationer just nu.
 
Det enda jag kan säga är wow vilken styrka människan har. Den är grym och jag fylls med sådan glädje varje gång jag träffa någon av dessa individer för att ingen ska behöva leva i våld och de har varit starka nog att säga "nej, tack och hej men jag är värld mer än såhär."
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela