AnnieL

Här får ni följa mig och min sambos resa från det att vi träffades för första gången i Turkiet, förlovade oss till det att han flyttade hit till Sverige 2015. Här handlar det om allt möjligt från kulturkrockar, matlagning, resorna tillbaka till Turkiet och planer inför framtiden. helt enkelt en turkietblogg blandat med en svenskblogg.

Vilken lång dag

Publicerad 2015-11-30 21:12:00 i Min vardag, Vårt liv i Sverige,

Efter en riktigt stormig natt här i söder så vaknade jag upp tågkaos när jag skulle åka till jobbet. Även ikväll när jag skulle hem så möttes jag av inställda tåg som blivit ersatta av buss. Skönt att det finns ersättningsbussar den enda nackdelen är att det tar längre tid att kommma från A till B när man får åka buss. 
 
Väl hemma ikväll hade jag och Kadir bestämt oss för att vi skulle storhandla vilket vi tog min lillebror till hjälp med att göra då han har bil. Och vilken shopping det blev vi besökte tre olika matbutiker Lidl för deras stora  och fräscha sortement med frukt och grönt. Willys för allt vi inte hittade på Lidl och sedan en liten utländsk butik för att köpa specialprodukter som Kadir önskar.
 
Sedan åkte vi hem för att lyckas trycka in all mat i kyl och frys, jag tror vi har mat så att vi klara oss fram till jul nu om vi skulle vilja. Efter det kunde vi änligen börja laga middag och först nu strax efter 21:00 har vi fått i oss middagen och kan ta det lungt i soffan.
 
Föresten glöm inte om ni undra något eller är nyfikna på något jag eller Kadir kan svara på fråga på så ska vi svara på detta senare i veckan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela