AnnieL

Här får ni följa mig och min sambos resa från det att vi träffades för första gången i Turkiet, förlovade oss till det att han flyttade hit till Sverige 2015. Här handlar det om allt möjligt från kulturkrockar, matlagning, resorna tillbaka till Turkiet och planer inför framtiden. helt enkelt en turkietblogg blandat med en svenskblogg.

Heja Dönüş

Publicerad 2015-10-18 12:18:54 i Min vardag,

Ni vet förra året när jag bodde en sväng med Kadir och vi bodde i Side. Då hängde vi mycket med två systrar Dilan och hennes lillasyster Dönüş och som jag skrivit förut så är Dönüş helt fantastisk på att sjunga.
 
Vilket har gjort att hon nu ställer upp i "turkiska idol", det är inte riktigt som svenksa idol men vi har haft ett program i sviege också med samma koncept bara det att jag inte minns vad det heter. I vilket fall som helst så innebär konceptet att juryn sitter i stolar vända från scen och gillar de hur Dönüş sjunger så kommer de att snurra runt och så krävs det då att ett vist antal jurymeddlemar snurra runt för att hon ska gå vidare.
 
Så ikväll klockan sju svensk tid ska Kadir och jag sitta klistrade framför turkiska TV8 för att se hur det går för Dönüş. Jag håller alla tummar och tår att det ska gå bra för henne.
 
 

Kommentarer

Postat av: Lifejj

Publicerad 2015-10-18 15:29:14

Åh vad häftigt och kul! :) Särskilt när det är någon man känner som är med i ett talangprogram :') Tror att programmet på svenska heter The Voice eller något, kan ha fel - men tror det! :)

Svar: Ja det år alltid så kul med begåvade människor i sin närhet ☺️ ja just det så var nog namnet tack för det för har inte kunnat sluta fundera på det ☺️
Annie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela