AnnieL

Här får ni följa mig och min sambos resa från det att vi träffades för första gången i Turkiet, förlovade oss till det att han flyttade hit till Sverige 2015. Här handlar det om allt möjligt från kulturkrockar, matlagning, resorna tillbaka till Turkiet och planer inför framtiden. helt enkelt en turkietblogg blandat med en svenskblogg.

Lite som på paus

Publicerad 2015-09-26 13:24:21 i Min vardag, Vårt liv i Sverige,

Allt känns lite som på paus när Kadir inte är hemma och vi har väl varit lite på paus här hemma med. 

Eller rättare sagt vi står i startgroparna till så mycket. Vi vill flytt, det är vårt största projekt just nu. Vi söker med ljus och lyckta efter en större lägenhet här i Karlskrona men det verka just nu omöjligt. Då det är stor bostadsbrist här i stan. Finns lägenheter som ligger i prisklassen 7000 och uppåt och det tycker vi är för mycket att betala i bara hyra när vi just bu bara har min lön. 

Vilket leder in oss på nästa startgropsprojekt. Ett instegsjobb till Kadir. Han har fått börja sfi på heltid sedan någon vecka tillbaka där han går fyra dagar i vecka. Så när Kadir kommer hem igen ska vi börja jaga efter någon som kan tänka sog ta emot honom som instegare. 

När vi sedan båda har en inkomst kan vi börja planera för saker som ligger i framtiden. Sådan som kostar pengar men som är viktigt för oss så som bröllop, köpt bostad och även en större familj. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela