AnnieL

Här får ni följa mig och min sambos resa från det att vi träffades för första gången i Turkiet, förlovade oss till det att han flyttade hit till Sverige 2015. Här handlar det om allt möjligt från kulturkrockar, matlagning, resorna tillbaka till Turkiet och planer inför framtiden. helt enkelt en turkietblogg blandat med en svenskblogg.

Nu ska vi flytta

Publicerad 2016-02-08 11:17:42 i Vårt liv i Sverige,

Äntligen, äntligen, äntligen har Kadir och jag fått tag på en större lägenhet. Som vi har letat och så många visningar vi har varit på och alltid har det varit något. Antingen har lägenheten inte passat oss eller så har inte vi varit först på tur i kön men nu, nu var det äntligen våran tur.
 
I Torsdags var jag och Henrik och kollade på denna lägenhet (då Kadir inte ville följa med då han har fått för sig att han betyder otur när det gäller lägenhetskollandet) och när vi kommer fram till lägenheten som ligger några hundra meter därifrån vi bor idag så kommer vi först in i ett stort trevligt trapphus med hiss. Vår lägenhet ligger två trappor upp och när vi plingade på dörren fick vi börja med att stiga in i en jättestor hall. Känslan var överlag att allt var så stort i den nya lägenheten men ni kan ju tänka er vi lever idag på 35 kvm och den nya är på 65 kvm det är dubbelt så stort.
 
Så i vår nya lägenhet finns det två balkonger en från sovrummet och en från vardagsrummet. Det finns en klädkammare i den nya lägenheten som är större än toaletten vi har idag. Det finns badkar i den nya lägenheten och det finns en öppenspis som det förvisso är eldningsförbud i men det är fortfarande en snygg inredningsdetalj.
 
Så ni kan ju tänka er vad det snurra inredning i mitt huvud nu. Jag har i stort sätt klart för mig hur jag vill att det ska se ut men det återstår väl att se om det skulle fungera när vi väl flyttar in. För det är inte lätt att komma ihåg allt i detalj när man bara sett lägenheten en gång.
 
Men på ett ungefär är det såhär jag skulle vilja att vårat vardagsrum ska se ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela