AnnieL

Här får ni följa mig och min sambos resa från det att vi träffades för första gången i Turkiet, förlovade oss till det att han flyttade hit till Sverige 2015. Här handlar det om allt möjligt från kulturkrockar, matlagning, resorna tillbaka till Turkiet och planer inför framtiden. helt enkelt en turkietblogg blandat med en svenskblogg.

Min första riktiga turkiska tekanna

Publicerad 2016-01-18 12:27:10 i Min vardag,

Jag har alltid haft turkiskt te här hemma men då jag inte haft någon tekanna har jag bara druckit det någon gång ibland och då använt mig av en vanlig tesil. Men sist vi var nere så var målet att införskaffa oss en riktig tekanna. Så en dag när jag och svärmor var och handlade inför middagen sprang vi på en liten söt tekanna som jag fick i present av svärmor. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela