AnnieL

Här får ni följa mig och min sambos resa från det att vi träffades för första gången i Turkiet, förlovade oss till det att han flyttade hit till Sverige 2015. Här handlar det om allt möjligt från kulturkrockar, matlagning, resorna tillbaka till Turkiet och planer inför framtiden. helt enkelt en turkietblogg blandat med en svenskblogg.

En liten tillbakablick

Publicerad 2016-03-19 18:12:00 i Min vardag,

Det var nu ett år sedan jag och Kadir befann oss i Istanbul på en liten semestrresa med ett stort mål. Nämligen Kadirs intervju för uppehållstillstånd på ambasaden. Innan jag reste ner gjorde jag en lång lista med sevärdheter jag ville se under våra 10 dagar i Istanbul. Vi hann inte på långa vägar med allt. Desutom var vädret inte med oss utan vi hade ganska så gråa, blåsiga och kyliga dagar där nere, vi som hade hoppats på vår. 
 
Samtidigt är jag glad att vi gjorde resan just då, för just nu knyter sig bara magen när jag tänker på vad det är som händer i turkiet just nu. Jag blir ledsen och förfäras över att det har uppståt fler och fler oroligheter där.Jag hoppas att allt det som har hänt fram tills just nu är slutet och inte bara en början på något som kan bli så mycket värre. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela