AnnieL

Här får ni följa mig och min sambos resa från det att vi träffades för första gången i Turkiet, förlovade oss till det att han flyttade hit till Sverige 2015. Här handlar det om allt möjligt från kulturkrockar, matlagning, resorna tillbaka till Turkiet och planer inför framtiden. helt enkelt en turkietblogg blandat med en svenskblogg.

En sommar utan Side

Publicerad 2016-03-09 19:05:54 i Min vardag,

Åh det är nästan som att paniken kryper i mig när jag tänker på att i sommar kommer med största sanolikhet bli den första sommaren på flera, flera år som jag inte kommer åka till Side. Denna älskade och hatade lilla turistort som jag besökt så många år på raken. 
 
Kadir saknar också Side och det är klart att han har lika många minnen där ifrån som jag har. Så varför åker vi inte dit då bara? Jo för det första känner jag att det känns "elakt" mot Kadirs familj att vi betalar pengar för att komma till Turkiet men vi väljer liksom bort dem. Samtidigt vill vi upptäcka mer av Turkiet.
 
Vi har sett och gjort mycket redan och besökt många städer och sevärdheter men har fortfarande otroligt mycket kvar att undersöka i Turkiet. Så självklart kommer vi att besöka andra ställen någon gång än just bara Gaziantep men just därför känns Side som ett tråkigt allternativ även om jag inte blir klok på mig själv som just precis nu har känslan av att vi bara måste åka dit. 
 
Kadir och jag har många andra "drömställen" att besöka som att bila längs svarta havskusten. Eller att beseöka en storstad som Izmir tillsammans och även när det någon gång i framtiden när det förhoppningsviss har lugnat ner sig i områderna kring Diyarbakır. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela