AnnieL

Här får ni följa mig och min sambos resa från det att vi träffades för första gången i Turkiet, förlovade oss till det att han flyttade hit till Sverige 2015. Här handlar det om allt möjligt från kulturkrockar, matlagning, resorna tillbaka till Turkiet och planer inför framtiden. helt enkelt en turkietblogg blandat med en svenskblogg.

Mellan två jobb

Publicerad 2016-03-04 14:00:56 i Min vardag,

Idag går min anställning i Nybro ut påriktigt och jag är verkligen mellan två jobb innan jag på måndag börja på mitt nya ställe. Jag ser verkligen fram emot att få en nystart och få lära mig mina nya arbetsuppgifter. Det kommer säkert bli tufft och jag vet att jag har några veckor att vänta där jag kommer vara rejält trött om kvällarna men samtidigt ska det bli roligt. Sedan vet jag att det jobbet jag påbörja på måndag kommer innebära fler beslut som kommer göra människor uppröda, besvikna och arga än vad mitt tidigare arbete gjort. 
 
Det kommer en dag där jag kommer behöva göra mitt första avslag när det gäller en människas ekonomi och pengar det vet vi alla att det är något vi behöver för att leva. Samtidigt känner jag mig som sagt redo för att göra detta nu även om jag är lite nervös inför måndag, nya kollegor igen, nya lokaler igen och ett nytt sytem att lära sig igen. 
 
Nyklippt är jag i alla fall inför mitt nya jobb. Mitt stackars hår vad så slitet att det försvann en rätt bra bit på håret. 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela